cursuri photoshop, cursuri grafica publicitara, cursuri web design, cursuri marketing online, cursuri illustrator

Blog

Top 5 moduri de imbunatatire imediata a traficului organic

seo

(SEO)

Ce va trece prin minte atunci cand auziti termenul “SEO”? Unde trebuie sa va uitati si pe ce ar trebui sa va concentrati atunci cand doriti sa va imbunatatiti rank-ul SEO al site-ului dumneavoastra?

Acestea sunt unele dintre cele mai uzuale intrebari, iar, in cele mai multe cazuri, raspunsurile sunt eronate. Care este cea mai mare greseala atunci cand vine vorba de optimizarea motorului de cautare? Marea majoritate a oamenilor atribuie o mare parte din timpul lor pretios asupra librariei de cuvinte cheie si nimic mai mult. Acest lucru nu este complet gresit, dar nici nu este indeajuns pentru a va imbunatati vizibil rezultatele campaniei de SEO!

In momentul acesta, fiind constienti asupra greselii principale, haideti sa ne concentram pe gasirea si implementarea celor mai optime solutii. Aici va interveni echipa Digital Workforce, agentie de optimizare SEO, cu un top 5 a elementelor care, nu numai ca va vor imbunatati functionalitatea site-ului, ci si a pozitionarii in cautarile organice.

1. Continut calitativ, relevant si folositor

Cand oferiti un continut util, vizitatorii tind sa petreaca mai mult timp pe site-ul dvs. web pentru a consuma informatiile respective si, prin urmare, pentru a mari timpul de rezidenta, cunoscut ca si “Dwell time”. Acesta este unul dintre factorii importanti ce influenteaza pozitionarea SEO in mod direct.

In urma unor studii internationale a fost descoperit faptul ca, continutul unei pagini cu aproximativ 2000 – 2500 de cuvinte a avut cea mai mare pozitie in motorul de cautare. Totusi, numarul de cuvinte care apar doar de dragul de a umple pagina respectiva nu primeaza in lumea SEO! Cei mai importanti factori din continutul unei pagini sunt relevanta si valoarea adusa utilizatorului. Astfel, atragand utilizatorul pe pagina dvs., dar si oferindu-i o multime de informatie folositoare, il veti indemna psihologic sa va distribuie mai departe atat in social media, cat si in grupul sau de cunoscuti si poate chiar sa adauge pagina respectiva in lista sa de “Bookmarks”.

2. Arhitectura si navigatia site-ului

Atunci cand vizitatorii nu pot gasi imediat ceea ce au nevoie pe un site, instinctul primar al acestora este de a parasi site-ul si de a merge catre urmatorul rezultat din motorul de cautare. Acest lucru contribuie la o rata mare de respingere (Bounce rate) si, implicit, la o scadere a pozitionarii in cautarile organice.

O arhitectura bine gandita a site-ului reflectata in navigarea clara si concisa a acestuia este esentiala pentru a ajuta vizitatorii sa gaseasca ceea ce doresc pe site-ul dvs., sa-si atinga obiectivele si sa revina in mod repetat (vizitele repetate pot imbunatati clasarea SEO).

3. Viteza de incarcare a paginilor

In urma mai multor cercetari web, s-a observat faptul ca, fara nici o indoiala, o pagina web va converti mai bine cu cat viteza de incarcare a acesteia este mai mare. In plus, Google a indicat faptul ca viteza site-ului web si implicit a paginii este unul dintre factorii folositi in algoritmul acestora de clasare a paginilor web.

Lasand la o parte algoritmii Google, viteza de incarcare a unei pagini este imperativa pentru o experienta mai buna a utilizatorilor. Paginile care se incarca mai greu tind sa aiba o rata de bounce ridicata, adica utilizatorii, pierzandu-si rabdarea, pleaca spre urmatorul rezultat din motorul de cautare.

Pe piata romaneasca, datorita vitezei surprinzatoare a internetului ce ne claseaza in top-ul tarilor cu cel mai rapid internet din lume si implicit a rabdarii scazute a utilizatorilor romani, timpul maxim de incarcare a unei pagini inainte de a fi abandonata complet este de maximum 2.5 secunde, iar asteptarile majoritare ale utilizatorilor se incadreaza in targetul de 1.5 secunde!

4. Link-uri eronate (404)

Cine isi doreste sa fie surprins cu o pagina 404 imediat dupa ce apesi pe un link care te-a intrigat profund? Am spus-o intotdeauna si voi continua sa o spun: Link-urile stricate sunt cosmarul campaniilor de SEO!

Un link eronat poate da dovada de neseriozitate si poate disturba experienta utilizatorului, facandu-l pe acesta sa plece catre o varianta mai buna, poate chiar un competitor. Mai mult, atunci cand o pagina revine cu o eroare 404 aceasta nu mai este luata in considerare de catre Google, iar rank-ul paginii respective acumulat in tot acest timp, va fi pierdut. De asemenea, un numar ridicat de pagini 404 trag un semn de alarma pentru robotelul Google creandu-i impresia ca acest site este unul invechit si nefolosit. Astfel, impactul negativ asupra site-ului dvs. va aduce scaderi vizibile ale campaniei de SEO!

Din fericire, nu trebuie sa treceti prin fiecare pagina de pe site-ul dvs. si sa testati manual link-urile. Exista multe instrumente si aplicatii care va ajuta sa va asigurati ca site-ul dvs. nu contine link-uri intrerupte, cum ar fi: Screaming Frog, Google Webmaster Tool si W3C Link Checker.

5. Optimizarea pentru mobile

Din ce in ce mai multi utilizatori consuma continut de pe dispozitivele mobile, iar site-urile ce nu sunt optimizate pentru mobil vor afecta atat experienta utilizatorilor, cat si rata proprie de conversie.

In ultima perioada de timp, numarul de utilizatori care acceseaza internetul prin intermediul dispozitivelor mobile a depasit numarul utilizatorilor ce folosesc desktopul. Mai mult, optimizarea mobile este deosebit de importanta pentru marketerii B2B. Cercetarile au aratat ca 77% dintre directori utilizeaza smartphone-ul pentru a cerceta un produs sau un serviciu pentru afacerea lor.

De asemenea, Google a luat cateva masuri drastice si, pornind cu luna aprilie 2015, Google a inceput sa penalizeze site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil prin scaderea clasarii acestora in rezultatele motorului de cautare.

Toate aceste lucruri si chiar mai multe le puteti invata parcurgand Cursul de Marketing Online! Acest curs este ideal pentru oricine vrea sa creeze, sa promoveze sau sa urmareasca prezenta online a unei persoane, brand sau companie.

Daca ti-a placut acest articol, recomanda-l si prietenilor tai!