cursuri photoshop, cursuri grafica publicitara, cursuri web design, cursuri marketing online, cursuri illustrator

Blog

Cum să îmbunătăţeşti experienţa pe site a cumpărătorilor online

experienta-pe-site-a-clientului

Consumatorii din ziua de azi au mai multe locuri şi moduri de a cumpăra ceea ce au nevoie mai mult ca niciodată. Şi pentru că în ziua de azi nimeni nu pare că mai are timp pentru nimic, atenţia consumatorilor a scăzut. Aşadar, dacă ai o afacere online şi vrei să ai cât mai mulţi clienţi, trebuie să fii capabil să le atragi atenţia rapid – şi să faci că experienţa lor de shopping să fie plăcută, cât mai uşoară şi rapidă.

Deci ce ar putea face magazinele online pentru a se asigura că experienţa consumatorului este una plăcută?

1.   Asigură-te că site-ul tău se încarcă repede, indiferent că e accesat de pe desktop sau de pe un dispozitiv mobil

Cea mai mare ameninţare nu este un competitor, ci butonul “back” sau “înapoi”. Dacă site-ul tău se va încarca greu, consumatorii nu vor aştepta prea mult, se vor duce în altă parte. Este important ca site-ul tău să se încarce în câteva secunde.

Consumatorii din ziua de azi îşi doresc informaţia repede, doar apăsând pe un click sau un buton. Retailerii nu au decât câteva milisecunde la dispoziţie pentru a le atrage atenţia. Amazon a declarat că fiecare 100 de milisecunde de întârziere îi costă 1% din vânzări.

2.   Focalizează-te pe navigare şi nu uita de căsuţa de căutare

Consumatorii ar trebui să poată să navigheze cu uşurinţă pe site-ul organizaţiei. Limitează click-urile care nu sunt necesare şi implementează module precum auto-scroll pentru a ajuta utilizatorii să îşi păstreze interesul.

De asemenea, este necesar să investeşti într-un modul de căutare avansat, care să îi permită consumatorului să găsească exact ce doreşte. Nu uită că această căsuţă de căutări este importantă şi pentru tine pentru că poţi urmări căutările pe site, deci dorinţele clienţilor.

3.   Include recenziile clienţilor anteriori

Recenziile clienţilor sunt de 12 ori mai de încredere decât o reclamă din partea organizaţiei. În cazul magazinelor online, mulţi consumatori au spus că de cele mai multe ori recenziile clienţilor au avut o mai mare importanţă decât descrierea şi poza produsului atunci când au luat hotărârea de a achiziţiona ceva.

4.   Chiar dacă un produs nu e în stoc, precizează când va reveni

Când vinzi un produs asigura-te că păstrezi stocul real, iar dacă un produs nu e pe stoc, precizează când revine în stoc, eventual pune la îndemână un formular unde consumatorul să se înscrie pentru a fi informat când produsul a revenit în stoc. De asemenea, opţiunile de livrare ar trebui să fie la vedere, chiar pe pagina produsului.

Nimic nu e mai frustrant decât să vrei un produs ce apare pe stoc şi apoi să fii informat că de fapt, stocul e epuizat.

5.   Uşurează-le munca utilizatorilor atunci când vor să te contacteze

Informaţiile de contact ar trebui să fie uşor de găsit pe site. Un număr de telefon şi o adresa de e-mail ar trebui plasate în mai multe locuri. Ai putea lua de asemenea în considerare şi instalarea unui modul de live chat. Acest modul îi permite clientului să te contacteze rapid dacă are vreo întrebare şi multe afaceri care au instalat un astfel de modul au declarat că le-au crescut conversiile.

Daca ti-a placut acest articol, recomanda-l si prietenilor tai!