cursuri photoshop, cursuri grafica publicitara, cursuri web design, cursuri marketing online, cursuri illustrator

Blog

Blogging: Cum sa scrii astfel incat sa atragi atentia cititorilor?

cumsascrii

Ca sa iti cresti traficul pe site, asa cum v-am povestit si in postarile anteriore, un aspect important este acela de a avea un blog. Sa luam urmatorul exemplu: ai un site business, dar si un blog in cadrul acestuia. Cand incepi sa scrii pe un blog, primul lucru care iti vine in minte este urmatoarea intrebare: cum sa scriu astfel incat vizitatorii mei sa-mi citeasca si postarile pe blog, mai ales ca afacerea pe care o detin in mediul online este una cat se poate de obiectiva ? Ideile sunt, poate mult prea multe, insa lucrul devine greoi atunci cand gandurile sau emotiile pe care le ai si vrei sa le impartasesti pe un anumit subiect trebuie sa corespunda, atat cu afacerea pe care o detii, cat si cu publicul pe care l-ai identificat. Ca sa ai rezultat, trebuie sa vezi acest proces ca un intreg. In randurile care urmeaza am sa-ti prezint sapte pasi pe care sa-i urmezi atunci cand scrii o postare pe blog care sa fie citita.

Alege un subiect de care publicul tau sa fie preocupat

De obicei, blogurile, in trecut, erau utilizate de adolescentii care doreau sa-si exprime gusturile muzicale sau gandurile sub forma unor poezioare. Intre timp, bloggingul a evoluat in asa maniera incat s-a transformat intr-un instrument valoros pentru oamenii de afaceri care detin un site si pe care ii ajuta sa ramana conectati cu publicul lor si, de asemenea,ii ajuta sa-si impartaseasca informatiile importante cu potentialii clienti. Cu toate ca bloggingul a devenit o practica a marketingului, multi nu stiu cum sa-si aleaga subiectele pe blog, astfel incat sa corespunda obiectivelor afacerii lor. Si atunci solutia este sa scrii despre ceea ce ii preocupa intr-adevar pe oameni! Nu fa greseala sa scrii despre ce ti-ar placea tie sa citesti. Gandeste-te, mai intai, care sunt problemele pe care publicul tau tinta le-ar avea si cum continutul blogului ar putea veni in sprijinul lor, transformand totodata continutul intr-o solutie de business. Daca nu stii care sunt problemele reale cu care se confrunta publicul tau, nu este o pierdere de timp sa incerci sa-ti raspunzi la cateva intrebari: Care este publicul tau tinta? Care este preocuparea lui? Care sunt sperantele sau temerile publicului tau? Pentru ce ar avea nevoie de ajutor?

Cuprinde totul in titlu

Foarte multi bloggeri sunt concentrati pe continut si scapa din vedere importanta titlului. Daca vrei sa captezi atentia publicului tau, fa-o cu ajutorul titlului. Multi specialisti in arta vanzarilor spun ca de multe ori titlul convertesc vizitatorii in cititori si chiar in clienti. Titlul de cele mai multe ori este singurul lucru pe care publicul tau il vede si il citeste. Titlul trebuie sa aiba puterea unui magnet. O solutie este sa ai pentru continutul tau cinci variante de titlu. Poti face o pauza si sa revii a doua zi asupra textului si sa alegi una dintre optiuni sau poti cere ajutorul unei a doua opinii.

Concentreaza-te pe introducere

Introducerea –primele trei, patru propozitii ale postarii – este vitala in al face curios pe cititor sa afle mai multa informatie si sa ramana interesat de continutul postarii tale. Tocmai de aceea este indicat sa starnesti curiozitati, sa raspunzi intrebarilor pe care consideri ca ar dori sa le afle in randurile urmatoare. Insa este foarte important sa nu cazi in capcana sa oferi cea mai importanta informatie. Acest segment trebuie sa reprezinte o incitare pentru cititor pe cat posibil. O solutie este sa scrii cuprinsul si sa revii asupra introducerii dupa ce ti-ai trasat cateva idei principale.

Spune o poveste

Cui nu-i plac povestile? Ideile trebuie exprimate sub forma unei povestioare care sa creeze un climat relaxant pentru cititor, sa creeze o legatura intre tine si acesta, dar care sa aiba la baza un punct culminant. Gandeste-te ca urmeaza apoi acel `call-to-action`. Trebuie sa-i lasi cititorului in acest segment dorinta sa vrea sa stie cine esti, cu ce te ocupi, cum poti veni in sprijinul lui. Solutia este sa incerci sa te identifici cu cititorul tau si daca se poate din povestitor, pentru cateva minute, sa te transpui in cititor. Iti place ceea ce citesti, tu, cititorule? Daca nu ai suficienta incredere in tine, daca esti foarte mandru de `opera ta` nu ezita sa ceri o opinie. Pana la urma, opinia cititorului este cea care conteaza.

Text si spatiu

Daca pana acum am vorbit despre text, trebuie sa stii ca si spatiul ocupa un rol poate la fel de important. Evita textele condensate, fara paragrafe, fara spatii. Limiteaza-te sa scrii doua, patru propozitii per paragraf si sa treci la urmatorul. Cititorului trebuie sa-i oferi lejeritate vizuala, pentru a te putea citi cu placere.

Foloseste subtitluri

Cand oamenii citesc un blog, rar se intampla sa citeasca cuvant cu cuvant tot textul. De obicei il scaneaza ca pe un intreg. Probabil stii ca atunci cand ai un text in fata, tinzi sa curprinzi acel text dupa principalele idei. Aici intervine rolul subtitlurilor care, pe langa ca divide textul dupa ideile principale, incurajeaza cititorul sa parcurga in intregime textul, facandu-l mai digerabil.

Lasa cititorii sa-si doreasca mai mult

Nu in ultimul rand, gandeste-te cat ti-a luat sa aduci pe site-ul tau acei cititori. Ce trebuie sa faci? Nu trebuie sa-i pierzi,  trebuie sa ii pastrezi si sa-i fidelizezi, daca acesta este cuvantul potrivit. Ofera motive sa se reintoarca pentru viitoarele postari si aici intervine acel `call-to-action` de care vorbeam mai sus. Le poti cere sa se aboneze la postarile blogului tau, le poti cere adresa de e-mail pentru a le putea trimite pe viitor newslettere. Variante sunt, trebuie doar sa vrei!

Succes! Descopera ca poti! :)

 

 

Daca ti-a placut acest articol, recomanda-l si prietenilor tai!