cursuri photoshop, cursuri grafica publicitara, cursuri web design, cursuri marketing online, cursuri illustrator

Blog

Beneficiile unui blog pentru afacere şi pentru marketing

beneficiile-blogului-pentru-afacere

 

Există câteva dezbateri în care se discută dacă blogul mai are relevanţă în ziua de azi când accentul se pune pe mediul reţelelor sociale. Indiferent că ai o afacere mare sau mică, blogul ar trebui să facă parte din strategia de marketing online. Iată de ce:

1.Te ajută să aduci mai mult trafic pe site

Toţi cei care au un site îşi doresc să aibă mai mulţi vizitatori.

Cum ţi-ar putea găsi ei site-ul?

  • ar putea să tasteze numele site-ului în browser, dar aici e vorba de o audienţă pe care o ai deja. Ştiu deja cine eşti şi ce oferi;
  • ai putea să plăteşti pentru trafic cumpărând liste pentru abonaţi la newsletter (dar nici să nu te gândeşti să faci asta) şi să speri că cineva o să dea click;
  • ai putea să plăteşti reclame, dar în momentul în care le-ai opri, s-ar opri şi traficul.

Aşadar, cum să creşti traficul pe site? Pe scurt: blogul, social media şi motoarele de căutare.

Să zicem că ai un site de prezentare sau de cursuri etc. Câte pagini ai pe acel site? Nu foarte multe. Cât de des actualizezi paginile acelea? Nu prea des (cât de des ai putea actualiza pagina “despre noi”?)

Astfel, blogul te ajută să rezolvi parte din aceste probleme.

De fiecare dată când scrii un articol, se mai adaugă o pagină de indexat la motoarele de căutare, ceea ce înseamnă că îţi creşte oportunitatea de a apărea în motoarele de căutare şi de a avea trafic organic.

Blogul te ajută să fii descoperit pe reţelele sociale. După ce scrii un articol, îl poţi posta pe reţelele sociale.  Creezi conţinut pe care cititorii îl pot distribui pe Facebook, Twitter, Linkedin etc, lucru ce te ajută să devii cunoscut pentru o nouă audienţă.

2.Te ajută să converteşti vizitatorii în leaduri

Acum că ai trafic pe site-ul web prin intermediul blogului, ai o oportunitate de a transformă vizitatorii în leaduri.

Fiecare postare nouă este o oportunitate de a genera leaduri noi. Modul cum funcţionează este simplu: adaugi linkuri şi butoane de “call to action” fiecărui articol. De asemenea, poţi adauga în bara laterală a articolului diverse bannere şi butoane de “call to action”.

Adesea, aceste butoane în care îndemni vizitatorii să facă ceva, se referă la descărcarea unor ebook-uri gratuite, vizualizarea unor webinarii, grafice gratuite etc. Cum funcţionează asta?

  • vizitatorul vine pe site
  • vizitatorul vede butonul de call to action pentru o ofertă
  • vizitatorul dă click pe buton, ajunge într-o altă pagină ce conţine un formular ce îi cere să îşi lase datele, de regulă o adresa de e-mail.
  • vizitatorul completează formularul şi primeşte acea ofertă.

Nu fiecare vizitator va deveni lead şi asta e perfect normal.

3.Te ajută să fii recunoscut ca o autoritate în domeniul tău

Cele mai bune bloguri de business scriu răspunsuri la întrebările pe care le au clienţii şi potenţialii clienţi. Dacă vei crea constant articole care sunt de folos vizitatorilor tăi, te va ajuta să fii recunoscut ca o autoritate în ochii lor.

Dacă leadurile vor găsi răspunsurile necesare în blogul tău, atunci există mai multe şanse că ei să apeleze la serviciile şi produsele tale. Cu alte cuvinte, blogul te poate ajuta să transformi leadurile în clienţi.

Daca ti-a placut acest articol, recomanda-l si prietenilor tai!